Vanliga frågor

När kan jag kontakta er?

Det går utmärkt att ringa oss på 0953-100 94 under ordinarie öppettider, dessa hittar du under fliken Hitta till oss 

Finns även möjlighet att mejla oss på info@tidlosadesign.se 

För orderfrågor: order@arcticplantsbytidlosa.se

 

Kan jag avbryta/ändra eller lägga till varor i min beställning? 

Ja, kontakta oss via mejl eller telefon.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

Du får ett bekräftelsemejl till e-posten som angivits vid köpet.

Vad kostar frakten? 

Beror på storlek och vikt på plantor och träd. Beställer du inredning så är frakten alltid 80kr.

Kan jag välja leveransdatum på min beställning?

Nej, vi skickar måndagar och tisdagar för att slippa att plantorna ligger på stationen över helgen. Gäller även inredning.

Vart vänder jag mig om jag har skötselfrågor kring sortimentet eller om en specifik vara?

Du är välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl eller besöka vår fysiska butik i Malå.

Vart vänder jag mig om jag har frågor kring E-butikens utbud?

Du är välkommen att kontakta oss via telefon eller mejl eller besöka vår fysiska butik i Malå.

Vilka betalsätt kan jag välja mellan?

Klarna Payments.

Kan jag delbetala min faktura?

Ja, ta kontakt Klarna för att delbetala ditt köp.

Hur får jag tillbaka mina pengar vid retur/reklamation?

Kontakta Klarna så hjälper de dig med detta.

Varför blev jag nekad att betala med Klarna faktura eller Klarna konto?

Kontakta Klarna eller läs under deras villkor.

Jag har ett presentkort från er som jag vill utnyttja. Hur gör jag? 

Presentkort går endast att bruka i vår fysiska butik.

Var kan jag hämta mitt paket?

Hos ditt närmaste bussgods- eller DHL ombud beroende på vad du beställt.

Skickar ni paket utanför Sverige?

Nej, vi skickar enbart inom Sverige.

Var kan jag se om mitt paket har kommit fram?

Du kan se var ditt paket är genom att skriva in ditt kollinummer på respektive fraktbolags hemsida. 

Hur lång leveranstid har ni?

1-10 dagar för plantor och 1-4 dagar för inredning

Vilka leveranssätt har ni?

Bussgods & DHL.

Kan jag få leveransen till en tillfällig adress?

Ja det går bra, fyll i c/o adress i kassan.

När och hur får jag avisering om min leverans?

Via mobil, bussgods ringer upp kunden eller skickar sms. Gäller även DHL.

Vad händer om jag inte hämtar ut min beställning?

Se Villkor

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

Se Villkor

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Se Villkor